Diensten

Gekscherend noem ik mezelf soms een ‘one man band’ op Linkedin noem ik het Freelancer Creative Developer. Binnen de mediawereld zijn heel veel disciplines en specialisten die soms lastig met elkaar kunnen communiceren. Tijdens mijn studie heb ik voor een generalistische route gekozen waardoor ik van veel disciplines kennis heb. Voor mijn klanten betekent dat dat zij voor het ontwikkelen van een website niet op zoek hoeven naar meerdere bedrijven maar dat ik het project van voor tot achter zelf kan doorlopen. Dat houdt de lijntjes kort en de kosten relatief laag. Concreet betekent dat dat mijn expertise grofweg in te delen is in grafische vormgeving, webdevelopment en projectmanagement.

Iedere klant is anders dus voor elk project is maatwerk de beste optie

Vormgeving

Als ik mensen vertel dat ik grafisch vormgever ben kijken ze me altijd een beetje schaapachtig aan waarna over het algemeen het volgende volgt: “Maar.. Wat geef je vorm dan?”. Een (terechte) vraag die ik altijd beantwoord met “Ongeveer alles wat iets van een design nodig heeft.”. Offline zijn dat bijvoorbeeld: logo’s, huisstijlen, boekjes, posters, folders enzovoorts. Ook online valt er veel te ontwerpen, bijvoorbeeld: presentaties, social-media afbeeldingen, websites, video-elementen en banners. Het mooie aan dit vak is dat je echt begint met een leeg canvas en eindigt met een product wat je in sommige gevallen op straat of online weer tegenkomt.

Webdevelopment

Websites maken is meer dan in het donker uren achter een computertje naar onduidelijke codes staren. Het gaat om gebruiksvriendelijkheid, creativiteit en nieuwe, slimme oplossingen bedenken voor je klant zodat het product of dienst in het juiste daglicht staat. Het is een wereld die blijft ontwikkelen en altijd aan het veranderen is. Dat betekent dat een website ook nooit écht af is maar onderhoud nodig heeft zoals een auto dat ook heeft.

Maatwerk

Geen enkel bedrijf en product is hetzelfde. Dus om welk aspect het ook gaat maatwerk is altijd de beste optie. Geen standaard templates of designs dus maar een product wat volledig voor jouw bedrijf gemaakt is. Op die manier geef je je bedrijf een eigen en herkenbaar gezicht wat 100% bij jouw doelgroep past. Naast het eigen gezicht van een website zorgt een maatwerktemplate er ook voor dat het onderhoud van je website efficiënter kan gebeuren.

Aanpak

Het ontwikkelingsproces begint bij het bepalen van de doelgroep en het doel van de website (bijvoorbeeld informatie verschaffen of actief iets verkopen met een webwinkel). Daarna gaan we starten met het UX design. Dat wil zeggen dat er een ontwerp van de site gemaakt wordt die zowel gebruiksvriendelijk en zoekmachinevriendelijk is maar ook past binnen de huisstijl van het bedrijf. Als dat onderdeel is afgerond kunnen we starten met de daadwerkelijke bouw van de website. Het ontwerp (een platte afbeelding) wordt omgezet naar HTML en vervolgens wordt er een WordPress thema van gemaakt.

Wat is WordPress
In één zin: WordPress is een systeem om je website, blog of webshop mee te beheren zonder dat je HTML of PHP hoeft te kennen.

Op dit moment is het zo dat 80% van de websites die in de VS gelanceerd worden én een CMS gebruiken op WordPress draaien. Als je met Word kunt werken kun je ook overweg met WordPress.

De volgende stap is het toevoegen van de content. Goede webteksten zijn belangrijk omdat ze voor een groot deel de ranking binnen zoekmachines bepalen. Uiteraard kun je als klant zelf je teksten schrijven maar ik heb ook goede tekstschrijvers in mijn netwerk mocht dat nodig zijn.

Uiteraard heb je als klant altijd inspraak tijdens de ontwikkeling van je pagina en samen zorgen we ervoor dat je aan het einde van dit hele proces heb je een mooie website die de juiste doelgroep aanspreekt, je product of dienst in het juiste daglicht zet en waarmee je goed gevonden wordt via zoekmachines.